Jak traktować wycieczki szkolne?

Wycieczki szkolne bardzo często kojarzą nam się z wieloma miejscami. Mało kto jednak interesuje się faktem, po co je właściwie organizujemy. Sama wycieczka ma ogromny wpływ na poprawę procesu dydaktyczno- wychowawczego, ponieważ wycieczka musi mieć cechy konstytutywne.
Ma ona zawsze jasno określony cel, który ustalamy podczas ogólnego procesu planowania. Dzięki takiej zorganizowanej formie zapewnia się nie tylko kolejność zwiedzanych miejsc, ale przede wszystkim bezpieczeństwo wszystkich uczestników takiej wycieczki. Ponieważ w szkolnych wycieczkach w znaczącym procencie uczestniczą dzieci, to takie procesy bezpieczeństwa muszą działać bez zarzutów.

Cel i założenia wycieczki

Wycieczki, nawet te bardziej lokalne mają cel, którym jest poznanie własnego środowiska, natury, obowiązujących zasad lub po prostu są to krajoznawcze wycieczki, które pozwalają się dziecku rozwijać.

Jeśli mówimy o pełnoprawnych wycieczkach szkolnych, to możemy je zorganizować wraz z biurem podróż pod warunkiem, że sama wycieczka będzie dla dzieci odpowiednim procesem integracyjnym, który zapewni nie tylko czystą rozrywkę, ale i treści edukacyjne, które są konieczne w kształceniu młodych umysłów. Wycieczka może dzisiaj spełniać podobną funkcję i należy mieć to na uwadze, zwłaszcza jeśli odwiedzamy rejony historyczne, które przewijają się między innymi na lekcjach historii. Można więc połączyć dobrą wycieczkę z funkcjami poznawczymi, ale do tego potrzebna jest idealna organizacja.

Ważny przewodnik

Dzieci mogą częściowo lub całościowo ujmować zawartą wiedzę, a jej źródłem jest przewodnik zatrudniony przez biuro podróży, który towarzyszy wycieczce przez cały czas. Taka osoba musi być kompetentna i odpowiednio przekazywać wszystkie najważniejsze informacje, dotyczące poszczególnych miejsc.

Organizator takiej wycieczki dba również o jakość transportu po to, aby wycieczka była w pełni wygodna zważywszy, że jest to podróż masowa. Biuro podróży realizujące taką wycieczkę musi mieć na uwadze wiele rzeczy. Najważniejsze są jednak kwestie formalne. To właśnie na organizatorze ciąży największa presja, ponieważ wycieczka musi posiadać pewne ramy, które muszą być zachowane. Wycieczki szkolne są organizowane na wielu różnych płaszczyznach i w tym wypadku biuro podróży, jako główny i formalny realizator wycieczki, musi się w wielu kwestiach porozumiewać ze szkołą po to, aby ostateczny program danej podróży, był w pełni dopasowany dla młodych ludzi. Oczywiście wiele zależy też od wieku dzieci i właśnie ten czynnik również odgrywa dużą rolę w samym procesie planowania. Biura podróży dopasowują też cenę danej wycieczki, korzysta się często z różnych upustów i promocji, które możliwe są do realizacji, ponieważ na tego typu wycieczki jeździ nawet 120 osób jednocześnie.

Zniżka to też kwestia organizacyjna

Wtedy organizator może zejść z ceny, ponieważ wiadomo, że zarobi, nawet jeśli cena za każdego uczestnika będzie o 2% lub 4% mniejsza, niż w czasie normalne wycieczki. Dla szkoły ważne są upusty, ponieważ nie każdy rodzic jest w stanie finansowo podołać takiemu obciążeniu.

Oczywiście biuro podróży musi charakteryzować się jakością swoich usług. Wycieczki szkolne potrzebują takiego samego planowania, jak każdy inny rodzaj wycieczki z uwzględnieniem innej formy, bardziej edukacyjnej i nawołującej do ochrony środowiska lub dbania o przyrodę. Podróże tego typu muszą kształtować umysł dziecka po to, aby zintegrować go odpowiednio z otoczeniem i światem, który go otacza.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij